Outros / Other


Textos, publicações e apresentações / Texts, publications and presentations

    Dantas, Paulo; Winter, Michael. 2020. “Evolving Curricula: reflections on The Quarantine Seminars” - forthcoming
    Dantas, Paulo. 2020. “The Foreign Condition 1: on Xabier Erkizia and the sound of oxcarts” (an online presentation, as a part of The Quarantine Seminars. Text in progress)  
    Dantas, Paulo. 2019. “Being in the Field: Process, Narrativity, and Discovery in the Field Recording Work of Thelmo Cristovam and Alexandre Fenerich”. In Making It Heard: A History of Brazilian Sound Art. Bloomsbury Academic.
    Dantas, Paulo. 2019. Liner notes for Novo Lugar Esquecido (album by Guache - you can read this text as a part of their interview for Musica Insólita lebel)
    Profanter, Caroline, and Dantas, Paulo. 2019. Interfaces Residents: Paulo Dantas. In THE MIDDLE MATTER: sound as interstice. Umland.
    Dantas, Paulo; Chaves, Rui. 2017. Liner notes for O tempo entre uma ação e outra (album by various artists)
    Chaves, Rui; Nakahodo, Lilian; Dantas, Paulo. 2016 “Field Recording: Presença, Lugar e Processo no Trabalho de Lilian Nakao Nakahodo e Paulo Dantas”. In Viver Sua Música. São Paulo, pp.251-263. (english version here)
    Dantas, Paulo. 2009. “Reflexões sobre Material Musical na Composição Contemporânea: apresentação de duas modalidades de écriture”. In Anais do congresso da ANPPOM 2009, pp. 498-500.  
    Velloso, R.C.; Dantas, Paulo; et al. “Referenciais Teóricos da Música Eletroacústica Brasileira Contemporânea: acerca de um questionário”. In Anais do congresso da ANPPOM. Paraná, pp. 501-504.
    Dantas, Paulo. 2008. “Reflexões sobre Material Musical na Composição Contemporânea: primeira etapa”. In Anais do congresso da ANPPOM. Salvador, pp. 552-556.
   
Entrevistas / Interviews

    Nobre, Gabriela, and Dantas, Paulo. 2020. Paulo Dantas - 02022020  
    Albuquerque, GG, and Dantas, Paulo. 2017. As fonografias de Paulo Dantas
    Pons, Melissa, and Dantas, Paulo. 2016. The foreign condition - conversation with Paulo Dantas on listening awareness, sound education and field recording

Residências Artísticas / AIR programmes 

    Research Residency Program / Tokyo Arts and Space (Tokyo/Japan, postponed to 2022)
    Kill the APP!! / Goethe Institut (With Sylvia Hinz e Jeanne Strieder. Rio de Janeiro/Berlin [virtual], 2021)
    Fundação Abismo / Festival Novas Frequências X (Petrópolis/Brazil, 2020)
    Interfaces / Q-O2 (Brussels/Belgium, 2018)
    Elektronmusik Studion (Stockholm/Sweden, 2016)
    「滞在 - 活動 - イズ」(Shuzenji/Japan, 2014)
    ABSTRAI ensemble (Rio de Janeiro/Brazil, 2011-2012)